Wednesday, June 3, 2009

Pomot 6# The Cook

Aku: Anneh ini paper ada orang beli ka ini hari?
Anneh kedai runcit: Ada-ada, dalam saploh keping ada jual.
Aku: Mesti perempuan kan
Anneh kedai runcit: tara, lelaki la beli.

Bagusla,syukur, hari ini The Cook mula diedarkan di sekitar Lembah Klang, setelah beberapa hari di promosi di majlis graduasi Uitm ke-70 akhirnya ia secara rasmi menemui pembaca. Sempat aku beli 1 untuk simpanan peribadi,beli dekat kedai runcit tadi. Kotor sikit bawah tu kena kuah asam pedas

Akhbar masakan bersaiz tabloid ini akan dikeluarkan 2 kali sebulan. Akhbar masakan berbahasa melayu pertama seumpamanya di Malaysia. Edaran akan di buat secara berperingkat ke setiap kawasan dan negeri. Jika anda tidak berminat tentang masakan,makanan dan resepi tak mengapa, beli juga untuk mak,kakak,atau nenek. Ini paksaan.

3 comments:

SHAH, THE HELL'S FIREWOOD said...

Hakim,

read the tabloid. EXCELLENT write-ups. i can never write like you did even in a million years.

BRAVO!



p/s - pity I didn't get to keep the tabloid. my sister's maid dah buat jadi kertas bungkus veggies even before I could save it.

Hakim Nasir said...

shah_ segan la, seyes, tu hanay cubaan2 je,, skrg dah start busy nak masuk sem writing pun x cukup bahan,, hope u boleh kritik apa patut!

Anonymous said...

salam..
saye berminat betul bile baca akhbar the cook nih.. macam mana kalau saye nk join krew the cook nih..?sye pon minat sangat dengan penulisan dalam bidang masakan nih.kalau ada peluang saye nak cuba untuk memantapkan lagi the cook ni.. sy rase akhbar ni boleh lagi maju dgn adanya promosi jualan kepada pelajar dalam bidang masakan.. for sure student perlukan info yang byk untuk membuat assignment mereka.Kite leh tolong pelajar bumiputera kita yang berminat dalam kulinari melalui akhbar ni..;~~niesaryza~~

contact me k.. enigma_oryza@yahoo.com