Monday, July 20, 2009

Jelik Jelita

Saat ada dugaan datang begitu mudah kita dengar orang-orang berkata “sabarla, semua ni ada hikmah” termasuk juga aku. Cakap memang senang tetapi untuk benar-benar menerima dan sabar menanti hikmah tak semua ada.

Harini aku belajar sesuatu berharga, ujian datang membawa bersama sesuatu yang baru dan untuk memahami erti hikmah itu kita sebenarnya bersedia melepaskan sesuatu, bukan hanya mengharapkan sesuatu. Ini meliputi dari segenap perkara kerana ujian datang dalam pelbagai bentuk tak diduga.

Aku menonton Oprah beberapa minggu lepas, dan wanita yang tergolong dalam manusia berpengaruh didunia ini berbincang bagaimana mencari ketenangan kerohanian dalam diri manusia. Aku tidak mahu begitu taksub,risau juga terikut-ikut dengan Scientology yang mula menyelusup diseluruh dunia.

Namun aku begitu kagum dengan beberapa individu yang ditonjolkan dalam rancangan ini yang mampu menguasai pemikiran mereka dalam menghadapi dugaan yang getir. Walaupun mereka bukan saudara seagama namun kualiti yang ada pada diri mereka wajar diambil.

Jacqueline Saburido menguasai dirinya melangkaui dugaan diterima, dan aura pada dirinya begitu dikagumi.

Kecantikan luaran bukan janji isi dalamnya pun sama.

Wanita-wanita cantik diluar sana, apakah yang tinggal jika kecantikan anda ditarik semula? Adakah anda sehebat Jacqueline ?

Jacqueline Saburido

5 comments:

princ3ofperlu said...

apsal muka perempuan tu jadi gitu?leukemia?

Hakim Nasir said...

POP- nnt aku update,tapi ko leh google je nama dia,dktn youtube pun ada.

Anonymous said...

=)

Hakim Nasir said...

hai senyum.

Anonymous said...

dia jd cam 2 sbb accident..
tp yg sdhny dia adalh mngsa bdk mabuk yg mmandu..Kesianny