Sunday, March 22, 2009

Bila Si Jahil Berkata

Bila Si Jahil berbicara aku diamkan sahaja, tidak pulak bara ku simbah dengan minyak pelita.
Aku tawarkan suasana,agar semuanya aman sentiasa.

Bila Si Jahil beromong aku tutup sahaja telinga dengan minda tah kemana.
Bila Si Jahil bersungut aku lapah kata-katanya agar tak tinggal sisa.
Bila Si Jahil berkotek aku urut dada,sabar menanti menetas telurnya,aku pijak pecah.

Bila Si Jahil berbicara, rasional melangkaui semuanya,aku lebih rela membatu dari terkeluar hamburan kata mencuka. Kerna aku sedar akibat berkata membabi-buta.

Bila Si Jahil bertutur,I know there's the devil whispers at my ears, saying all those callous words. But then again it failed to sway me from what I've been holding on to...Don't let the beetles get you down.


kotek- 1.bunyi ayam betina selalunya bila bertelur.
2. kemaluan lelaki

6 comments:

Mo Nazmi Ahmad. said...

hakim.

sumpah berkotek tu aku tak tahu maksudnya apa.

apa tu.


im sure ia adalah bukan apa yg ada di dalam otak aku.

Hakim Nasir said...

MO- kotek,aku dah letak makna dia kat post dah. aha post ni utk aku Mo,tapi maybe leh guna utk yg kena situasi sama. Situasi = ala mcam bunkface tu.

Mo Nazmi Ahmad. said...

heahaehe. thx kim.

oh. bistu ko ingat aku tak faham maksud situasi la? :p hehehe

:D

Ami said...

Aku penah try nak jadi penyabar mcm entri ni. Payah..payah..

wawad said...

yala kim.......sorila aku dok berkotek2...

Hakim Nasir said...

mo - hoho situasi utk menjatuhkan kau

ami - boleh ami,semua terpulang pada kau nak xnak:)

wawad - ala pawad bukan hg yg berkotek, mksud kotek kedua tu aku bg kat hg.