Saturday, March 28, 2009

Pomot 5 # Pakat P Ramai Ramai

Aku pergi menonton sebuah lagi filem arahan Yasmin Ahmad. Talentime. Two thumbs up campur dengan ibu jari kaki sekali aku bagi. Berbagai maksud tersirat terkandung dalam beberapa adegannya. Anda akan tertawa pada mulanya tetapi anda pasti berfikir semula akan mesej yang cuba disampaikan. Tidak berat tetapi lebih kepada sinikal. Jika anda adalah peminat no1 filem seperti Mami Jarum, Cinta Fotokopi dan juga KL Drift adalah wajar anda berfikir 2 kali sebelum merasa "membazir" menonton filem ini.

Tapi ini yang aku kurang gemar bila menonton filem arahan Yasmin Ahmad. Dan ia berlaku lagi kali ini.

"Lah itu je ke?"

Ayat yang buat aku rasa nak bagi tapak kaki saiz 9 dekat bibir mamat ni.

6 comments:

Mo Nazmi Ahmad. said...

sampai ati kim ko nak kasi aku rasa kaki bersize 9 kau kim. :(

Junaidi Asmara said...

it is just another yasmin's film..

Hakim Nasir said...

mo - kaki ku bukan utk mu mo.
junaidi - yea boy. but i go for the second time yesterday.

ayap said...

mesti utk aku kan...

zesty 'pixie' akhtar said...

ketawa besar di awal cerita, tp kluar wayang dgn mata bengkak. mvie da abes pun msh teresak-esak, xbley nk stop..
talentime-simple yet deep.

Anonymous said...

mr pokko says u r one true sasterawan. aku pk, engkau pk, api air . aku air? wahahaha