Sunday, October 26, 2008

Pingin Tak Endah

Aku bahagia berjalan di landasan yang aku lalui sekarang, benar bagai Si Tua berkata "never chase the world" "keep it under your feet".. and this is how I believe there is always something better waiting for me each time I just let things go as it is, Qada' and Qadar one of the Sixth Pillars of Faith. Devine Prodainment.

Sekarang ini,walau kadang-kadang aku berehat, tapi aku berdiri ditempat aku sepatutnya berada, sebab tak mudah untuk menjadi diri sendiri,aku sebagai makhluk yang tak dapat lari dari silap,tak dapat sorok-sorok dari dosa.
.........................................................................................................................................................................

Terselingkup di benak pingin merasa nikmat
Memiliki dimiliki
Dikasihi hakiki rasa menjiwai

Ingin menyentuh tak mahu tersentuh
Mana mungkin lagi mahu terjatuh

Mana tahu belumpun terkhilaf
Sayu takut sebak menahan getaran romansa
Bertemu tuk berpisah
Bertawa tuk menangis
Hidup jua kan temu ajal

Lekas seteru sabar
Sabar...Seru

Pingin asyik dimiliki dikasihi
Memiliki hakiki

Setiap bahagiannya kan sampai seru


''Kesengsaraan,kemiskinan,kesedihan,azab dunia" kadang bukan satu malapetaka,tapi satu cara DiA berbicara dengan kita"

6 comments:

Joe Moktar said...

ko sedang meniti bahagia kim..aku doakan ko..choc cake yg ko bwk ari tu sedap dowh..sape buatkan? aku igt ko kne masok penjara dulu ni..pastu nnt de rakan sepenjara ko ckp cmni..Tuhan sdg bicara sama kamu!!!hahahaha..kimmmm!!!!

Hakim Nasir said...

uish zul,ko jgn zul,,
choc cake feveret dowh..
tulah kadang2 tempat yang unsangkarable tula yg tebaik utk kita..k zul.

Joe Moktar said...

lain kali bwk mai la choc cake lg..lyn dow!!!

Aziziorama said...

kimmmm, Tuhan sedang berbicara dengan mu..hehe..sedang sedap tu bicara la dengan Tuhan..konsep bersyukur..

Anonymous said...

tlg la kembali ke pangkal jln wahai kawanku...kamu dh agak songsang..heheheh :P

Ridy Anwar said...

Lepak2 Masscomm Puncak @ Burger King Sec13 Shah Alam pada hari Isnin 3/11/08 pukul 3 ptg. Anda boleh membawa siapa sahaja yang anda suka kerana itu hak anda. Semua dijemput hadir. Aktiviti datang, order makan, makan, lepak2, picture time, and ciao. owh yeah! Sebarkan