Sunday, May 25, 2008

Aku Sendal Mata dengan kayu

Lama tak menaip, kekok pun ada,tatih-tatih,bertatih lagi kaki aku sekarang.
kehulu kehilir, ada tujuan.
Kita tak akan tahu dengan siapa kita akan bertembung harini, kadang kalaa, kita tak sang siapa akan duduk disebelah kiri atau kanan kita pada esok hari. Aku belajar sesuatu, benar kita perlu pasangkan niat sebelum melangkah keluar kemana-mana,aku yakin setelah banyak perkara luar dugaan terjadi, jika niat keranaNya mungkin kita bertemu sesuatu istimewa untuk kita pada hari kita menuju ke destinasi. Aku percaya,tawakal.
Lama tak menaip kekok jari tekan papan ni. Aku tak melihat skrin ni,terus taip dan taip.pasti banyak silap,sengaja tak tengok,nanti aku tenung skirin lama-lama jadi ngantuk.dah malam.

Aku tak sangka bertemu seoarng byang ditakdir kan bertemu untuk aku hari tu,bukan wanita, banyak kali aku fikir perlu aku bercerita pada pada rakan terdekat tentang pagi tu. Bagaimana orang tak disangka duduk disebelah aku hanya beberapa minit mengubah persepsi aku pada dunia, dia sendiri berkta "Tuhan takdir kita jumpa hari ini," tapi dalam bahasa omputih,,dgn muka berseri,walau umur libih sepauh abad dia mulakan perbualan dengan penuh hikmah. tak sangka jawapan 4 kerat perkataan aku buat perbualan kami jadi penuh himah.Dia umpama sufi. Dia bukan dari sini,dari dunia sana, penuh ilmu, masih segar dekat otak aku rupanya yang berjambang kemas putih beruban. Cuba berharap dapat bertemu dia esok harinya,tiada,aku lupa setiap hari adalah berbeza. Aku yakin setiap kita ditakdirkan berjumpa setiap makhluk tuhan itu, kita semua jalani hidup berbeza, semua tak akan sama,tapi kita tetap diadili dengan sama rata.
DIA yang Maha Mengetahui. Aku belajar dari Si Tua yang penat "let them go over a round path, they will learn".Kuatkan aku Tuhan. Lena dulu, esok nak ke hilir.

1 comment:

mOEha Aziz said...

akim,

u one lucky lad...

love to know the whole story... :)