Sunday, August 10, 2008

Kasihan


Kamu dengar sini Si Biasa berkata Jika pekak kan ku jerit Jika buta sudah takdir Dia Andai Buta kau lebih mulia dari si celik tertutup Jiwa Dengar sahaja. Tutup mata.Buka Raga.

Bayangkan aku didepan kamu
Bercerita tentang rasa kasihan
Kasihankan diri, kasihankan diri.
Aku kasihankan diri,Kamu jua kena.

Ku rayu Kasihankan diri
jangan dicari duri
Jika onak menghiris diri
Biarkan ia siar sendiri

Sudah takdir ilahi
Kau tersembam kini
Menangis hari ini.

Tak guna sujud pada najis mengkhayal.
Teruskan andai kau bebal.

Larinya sedih hanya sekelip mata
Hanya menipu si penyembah
Aku nasihat pada ku cinta.
Jijik,binasa selamanya sesal tak sudah

Kudis kan sembuh
Tubuh kan lebih teguh.

Kuatkan semangat.
Pegang taliNya erat-erat.


2 comments:

zesty 'pixie' akhtar said...

Susah nk faham ni.
kasihan perlu sbg ruang istirehat utk diri sendiri. Tp bukan selalu. Bimbang nti jd kebiasaan.
(p/s: dis is wat i tink. sory if salah.) ^_^ hehe...

Mo Nazmi Ahmad. said...

Kamu dengar sini Si Biasa berkata Jika pekak kan ku jerit Jika buta sudah takdir Dia Andai Buta kau lebih mulia dari si celik tertutup Jiwa Dengar sahaja. Tutup mata.Buka Raga.
Bayangkan aku didepan kamu
Bercerita tentang rasa kasihan
Kasihankan diri, kasihankan diri.
Aku kasihankan diri,Kamu jua kena.
Ku rayu Kasihankan diri
jangan dicari duri
Jika onak menghiris diri
Biarkan ia siar sendiri
Sudah takdir ilahi
Kau tersembam kini
Menangis hari ini.
Tak guna sujud pada najis mengkhayal.
Teruskan andai kau bebal.
Larinya sedih hanya sekelip mata
Hanya menipu si penyembah
Aku nasihat pada ku cinta.
Jijik,binasa selamanya sesal tak sudah
Kudis kan sembuh
Tubuh kan lebih teguh.
Kuatkan semangat.
Pegang taliNya erat-erat.