Friday, September 5, 2008

Jangan Kau Bimbang

Jangan kau bimbang
susah tak bisa meremang
bingit tak bisa menggentar
digigit alah bisa
ditikam tegal biasa
sedut bisa ludah bisa
cekal bertahan kelak bahagia

jangan kau bimbang
langit cerah tak selalu sudah
langit kelam jangan di redah
guna akal bila bermadah
ikut pesan ibu abah

jangan kau bimbang
tidur tak lena
kenyang tak dirasa
basah tidak bila mandinya
terus melangkah
tinggi melompat jika itu kehendaknya
Jangan kau bimbang

Ingat pesan Baginda utusanNya
Ingati mati sebijaknya manusia


Untuk semua.Buat aku,kau,dia, walau dimana sahaja.
Buat Yang Maha Kuasa. Aku Percaya.


5 comments:

Anonymous said...

Woit... gambar adek aku kat blog aku...

Camar Sendiri said...

sy suke!! =) dia manusia pertama yg aku kenal tanpa iri,
tanpa caci,
tanpa noda dalam kata,
ikhlas aku gambarkan dia.

Hakim Nasir said...

camar sendiri - dia ada, ada untuk kita. dah tertulis.

Hakim Nasir said...

zara - jgn ckp kuat2, eheh segan pulak aku.

Zulaikha Zubir said...

nice shot btw~ =)who's the photographer?